Follow Me

APA ITU CINTA?

Assalamualaikum buat pembaca-pembaca semua. Hari ni Fara nak cerita dekat korang semua tentang Apa Itu Cinta ?? Kenapa tiba-tiba Fara nak cerita pasal cinta ni,? Fara dah jatuh cinta ke? Eh2, tak adala. Fara belum bertemu lagi dengan cinta sejati Fara. Baiklah, apa yang korang faham tentang cinta sebenarnya? Dalam post kali ni, Fara hanya nak bercerita tentang cinta pada pandangan Fara sahaja.


Cinta? Love? Kasih Sayang? Setia? Jujur? semuanya berkait rapat kan. Tidak lengkap cinta seseorang itu jika tiada semua ini. Tidak salah untuk bercinta tetapi kita perlu tahu batasan-batasannya kan. Semua orang pasti pernah merasai bagaimana perasaan anda apabila telah jatuh cinta pada seseorang. Terasa mcm kita ni tak jejak dekat bumi kan. haha :D apelaa~~ 


Pada pendapat Fara, cinta itu adalah perasaan seseorang terhadap orang yang paling dia sayangi. Dia ingin menjaga orang tersebut sepenuh hatinya, seumur hidupnya. Dia akan sentiasa mengambil berat tentang diri orang yang dia sayangi tidak kira apapun yang berlaku. Tetapi kdg-kdg cinta itu kecundang setelah mendirikan rumah tangga. Kenapa itu berlaku? Mungkin perasaan cinta itu telah hilang.


Fara ada satu kata-kata menarik untuk korang nie, ( Setiap masjid yang didirikan oleh setiap pasangan pasti ada kisah cinta mereka yang tersendiri, walaupun masjid itu dibina atas pilihan keluarga ) Fara cipta kata-kata ni sbb cinta itu satu anugerah dpd Allah


Bila korang rasa korang telah jatuh cinta? senang je, bila korang nak tidur, pasti korang ada terfikir seseorang kan? Mungkin juga korang suka dekat dia.



CINTA yang sejati adalah cinta yang membawa kepada ikatan yang sah dan kekal selama-lamanya. Alhamdulillah, selesai sudah cerita tentang cinta ini. Mungkin banyak lagi yang perlu dipelajari kerana Fara masih muda utk bercinta, kalau ada silap-salah harap dimaafkan yea. Terima kasih kerana sudi membaca entry fara kali nie. :')


SELAMAT MENYAMBUT RAMADAN AL-MUBARAK 


4 comments:

  1. wow... boley la buat salah satu info untuk karya Anna nanti.. Nak bace singgah la yerr

    http://eyqaloving.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh,, yeke... nak singgah laarr :D thanks Anna :)

      Delete
  2. bia kita sama2 tunggu imam yg sejati utk kita yaa. :) eh eh, kawan satu u lahh. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe,, betul2... insyaallah satu hari nanti :) eh, yeke awk satu U dgn kita, waahhh :D hehe...

      Delete